Vanliga frågor & Svar
Webbhandel
Nedan hittar du svar på de vanligaste frågorna rörande e-handeln, övriga frågor vänligen kontakta oss. Du kan nå oss på telefon 040-22 32 50 mellan 08:00-17:00 på vardagar. Via mejl på order@farmersfirst.se.
Vårt mål är att besvara alla samtal direkt och mejl inom 24 timmar under ordinarie arbetstid.
1 ) Hur ändrar jag mina användaruppgifter?
- Som inloggad har du möjlighet att ändra mejladress, telefonnummer, se dina fakturor och lägga till och hantera andra användare på ditt konto, under profil och mina uppgifter. Du kan även uppdatera ditt lösenord och lägga till en tillfällig leveransinformation för din profil.
2) Jag har glömt mitt lösenord, hur får jag ett nytt?
- Klicka på knappen "Glömt lösenord?" och ange din mejladress. Du får strax en länk skickat till den angivna mejladressen där du kan ange ett nytt lösenord.
3) Hur hittar jag snabbast rätt del?
- Du kan söka efter din reservdel på flera olika sätt. Det absolut snabbaste är använda sökrutan. Här kan du söka med fritextsök, ange artikelnummer, referensnummer eller originalnummer. Du kan också välja att navigera efter varumärke.
4) Jag hittar inte reservdelen jag söker. Vem kan jag kontakta?
- Du är alltid varmt välkommen att kontakta kundtjänst som svarar på din fråga så snart som möjligt. Vi återkopplar till dig inom 24h (helgfria arbetsdagar).
5) Jag har inte fått min orderbekräftelse?
- När du gjort din beställning ska ett automatiskt bekräftelsemejl skickas till den mejladress du angivet vid beställningen. Ibland hamnar bekräftelsen i skräpposten. Ligger den inte där ber vi dig att kontakta kundtjänst så hjälper vi dig.
6) Hur gör jag om jag har fått en felaktig vara?
- Vi beklagar verkligen att du tagit emot en felaktig vara. Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig.
7) Hur ser jag om en vara finns hemma?
- Farmers First har inget eget lager utan vi har en 3PL lösning. Gör du en beställning hos Farmers First kopplas detta direkt mot våra samarbetspartners lager.
8) Hur kan jag spåra min beställning?
- Du får alltid ett mail med leveransinformation när varan är påväg. Om det i detta mejl inte skulle anges något spårningsnummer kan du i de flesta fall även hitta spårningsnumret inne på "Mina sidor" under "Beställningar".
9) Vilka garantivillkor gäller för reservdelar?
- Våra leverantörers garantivillkor gäller. Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig i ditt garantiärende.
10) Jag har ångrat mig, hur gör jag om jag vill avbeställa min order?
- Vi kan avbeställa en order så länge den inte hunnit hanteras av våra leverantörers lager. Detta sker oftast inom 10 minuter från att ordern är lagd. För att ändra din order ber vi dig kontakta kundtjänst.
11) Jag har inte fått min faktura. Vad gör jag?
- Vänligen kontakta kundtjänst så hjälper vi dig.